donderdag 8 februari 2007

Paleis Soestdijk





Weken geleden heeft Rinse al kaarten gereserveerd voor een bezoek aan Paleis Soestdijk. Vanmorgen dacht ik nog: laten we ons extra netjes aankleden, we gaan niet zo maar ergens naar toe.
En inderdaad, het was erg bijzonder. Niet als in een doorsnee museum, maar alsof je even ging kijken in een huis dat te koop stond....., alhoewel, hier durfde ik de keukenkastjes niet open te trekken hoor. Ik voelde me soms een beetje bezwaard zelfs. In de oude werkkamer van koningin Juliana, bijvoorbeeld.
Het was er schitterend, mooie grote ruimten en een heel mooi uitzicht, dat ondertussen wel heel sprookjesachtig werd vanwege de sneeuw. Toen we buiten kwamen lag er een dik pak! Het geluid van voetstappen in verse sneeuw; ik had het al lang niet gehoord (:-).

Geen opmerkingen: