dinsdag 19 december 2006

Favorieten...

Vorige week las ik in Elsevier dat er vele honderdduizenden mensen bloggen via Google, net als ik. Het is ook heel makkelijk om een blog te openen en nog gratis ook. Ik hou erg van de optie: "next blog", die je iedere keer boven in beeld ziet. Altijd weer een verassing waar ik dan kom. Als ik op die link click, krijg ik een beetje het gevoel ontdekkingsreiziger te zijn. Zo heb ik al een verjaarspartij bekeken van een Vietnamese familie in Amerika, gesnuffeld in het leven van een 12-jarig meisje in Japan, dat iedere dag foto’s maakt via haar mobieltje en dan deze Spaanstalige gedichten-blog, die is ook mooi: hoewel ik er met mijn steenkolen-Spaans niet veel van begrijp.
Andere Blogs waar ik graag kom: Elsie Flannigans-site met elke dag een mooie foto.
Voor recepten met een goede en simpele uitleg (echt heel handig, want voor mij: koken = wiskunde) en met een bonus als je iets wilt printen: prachtige illustraties
Behalve hier, laat ik op steeds meer plekken op het net weten wat ik doe en hoe het met me gaat. Ik heb een kookschrift (eindelijk weg met al die rondslingerende recepten in keukenlades en plastic mapjes, nu kook ik met de laptop op het aanrecht!)
En dan Hyves, toch echt leuk om bij te houden hoe het met vrienden en kennissen gaat, die je door drukte minder vaak spreekt dan je zou willen. Vandaag kreeg ik een reactie op een foto van mij en Marcia op Nikki Beach in Miami…van een totale vreemde (die wel een erg coole vriend heeft; Otazu (!)….
Een volgende keer vertel ik wel, welke site's ik zoal voor mijn werk gebruik.

Geen opmerkingen: