dinsdag 13 juli 2010

join the pipe

Mijn bureau op mijn werk:



Ik zou graag groener en bewuster willen leven. Vandaag boodschappen gedaan in de biologische supermarkt, waar alleen de groenten normaal te betalen zijn, maar verder al het andere eigenlijk niet. Wel is alles er heel mooi, lekker en verantwoord... dat wel
Maar goed, dat groener leven is nog niet zo makkelijk. Ik ben nu ruim 9 jaar vegetariƫr, dat mag ik van de lijst schrappen. Mijn vriendin Erin schrijft er regelmatig over op haar blog, ze is veel fanatieker dan ik. Ik doe het voorlopig even stap-voor-stap.
Wat mij de laatste tijd erg stoorde was dat ik nogal wat plastic flesjes verbruik. Om de paar dagen koop ik een nieuw flesje, dat ik daarna een paar keer vul met kraanwater. Uiteindelijk belanden er toch heel wat flesjes bij het huisvuil (dat we dan wel weer scheiden).
Ik was al een tijdje op zoek naar een handige waterfles, die makkelijk schoon te houden is (zoals in vaatwasmachine bestendig). Vorige week las ik over jointhepipe.org. Het is een community van mensen die kraanwater drinken. Wij hebben hier in de regio trouwens perfect kraanwater! Jointhepipe is ook een goed doel, samen bouwen we aan de langste waterleiding ooit. Hopelijk draag ik zo mijn steentje bij aan de watervoorziening in die delen van de wereld waar water niet zo vanzelfsprekend aanwezig is als hier. Bovendien drinkt die fles goed en staat ook nog leuk op mijn bureau.
join the pipe!
Wat doe jij om groener te leven?

Geen opmerkingen: